fit

Fit het najaar in

28 september 2019
93
92
0

De regen slaat tegen de ramen en de wind waait om het huis. De herfst heeft zijn intrede gedaan. Geen nood, want jij zit lekker droog en warm onder je dekentje op de bank te genieten van je een grote mok thee met een flink stuk chocola. Heerlijk in een wijde slobbertrui en een joggingbroek. Dat zit immers zo lekker en het verhult de extra vakantiekilo's die je nog steeds niet helemaal kwijt bent.

Snacks en suikers

Natuurlijk is het heerlijk om je af en toe tegoed te doen aan vette snacks en ongezonde suikers. En zo’n regenachtige dag is daar bij uitstek geschikt voor. Maar val niet in de valkuil om de touwtjes van een gezonde levensstijl weer te laten vieren. Ook in de herfst en de winter blijft het belangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen.

Comfortfood

Juist in de koudere jaargetijden, wanneer er minder zonuren zijn, is het éxtra belangrijk om op je voeding te letten en genoeg te bewegen. Je bent anders extra vatbaar voor een griepje of verkoudheid en zult minder energie hebben. Juist dán is de drang om je vol te stoppen met comfortfood éxtra groot. En daarmee geef je je lichaam niet de juiste voedingsstoffen én de kans is groot dat er de nodige kilo’s blijven plakken.

Verantwoorde voeding

Daarom is het beter om het dit jaar eens anders te doen. Ga lekker fit het najaar in. Zorg behalve voor genoeg rust en dagelijks een halfuurtje bewegen ook voor verantwoorde voeding. Voed je lichaam in plaats van het alleen maar te vullen. En eigenlijk is dat helemaal niet zo ingewikkeld als je denkt. Eet elke dag een flinke portie groente, het liefst zo’n 250 gram. Maak eens een goed gevulde soep of een lekkere winterstamppot waarbij je de aardappels vervangt door knolselderij.

Voorkom gezondheidsklachten

Als orthomoleculair voedingsadviseur bij mijn praktijk A Love 4 Health kan ik je helpen om de juiste keuzes te maken. Niet alleen op het gebied van je voeding, maar ook om een gezonde leefstijl te ontwikkelen, aan te komen (ja, ook dát kan soms noodzakelijk zijn!), af te vallen of op gewicht te blijven. Een gezond gewicht en goede voedingsgewoontes kunnen veel gezondheidsklachten voorkomen. Voorkomen is immers altijd nog beter dan genezen!

Recept: hutspot knolselderij

Snij 1 kilo knolselderij, 500 gram winterwortelen en 500 gram uien in stukken. Doe alles in een pan en vul deze met water tot de ingrediënten er net onder staan. Breng het aan de kook. Giet het overtollige water na 15 minuten af, voeg een klontje boter, wat nootmuskaat, zout en peper toe en stamp de massa tot een mooie hutspot. Eet smakelijk!

Meer weten?

A Love 4 Health geeft informatie, adviseert, motiveert en begeleidt mensen naar een gezonder gewicht door een gezondere leefstijl. De focus ligt niet op het diëten, maar op het creëren van een nieuwe lifestyle. Samen met jou!

A Love 4 Health
Crispijnstraat 44 | 2513 SJ Den Haag | 06-41247732 |
[email protected] | www.alove4health.nl
Deel dit artikel