marketing

Hoe kan marketing jouw bedrijf helpen groeien?

11 januari 2020
46
45
0

Marketing, voor veel mensen een begrip dat veel vragen oproept. Je wilt natuurlijk als zelfstandige zorgprofessional alle mensen bereiken die je met jouw zorg kunt helpen. Alleen hoe doe je dat? En hoe kan je zorgen dat je te vinden bent voor iedereen die specifiek op zoek is naar de hulp die jij aanbiedt? Dat kan met marketing. Dit hoeft helemaal niet eng te zijn, voor Karin van den Berg is marketing haar moedertaal. Ze heeft zelf jarenlange ervaring in het vakgebied en weet als ondernemer precies hoe ze jouw bedrijf hierbij kan helpen. Laten we eens in de wereld van marketing duiken om te kijken wat er allemaal mogelijk is om jouw bedrijf te doen groeien.

Het begint met een plan

Een goede marketingstrategie begint met een plan. Wie wil je met jouw bedrijf bereiken? Hoe wil jij je profileren tegenover de mogelijke cliënten? En op welke manieren
Deze en andere vragen zie ik vaak bij zorgprofessionals opborrelen wanneer het over marketing gaat. Gelukkig heb ik de antwoorden. Wees gerust, we gaan heus geen flauwe televisiespotjes maken. Wat we wel gaan doen is overleggen over een marketingplan dat helemaal past bij jouw eigen bedrijf, met onderdelen die jij ziet zitten.

E-mailmarketing

E-mail is nog steeds een goede manier om veel klanten te bereiken. E-mailmarketing kan de basis vormen van een plan om je cliënten te bereiken. Als voedselspecialist wil je mensen misschien informeren via mails, als therapeut wil je mensen vinden die jouw hulp nodig hebben. E-mailmarketing heeft veel mogelijkheden om exact de mensen te bereiken die je wil aanspreken. Je kunt specifieke groepen selecteren, bijvoorbeeld mensen die geïnteresseerd zijn in een bepaalde behandeling of in een bepaald product dat je verkoopt. Je kunt ook mails sturen aan mensen van een bepaalde leeftijd of mensen met een bepaald geslacht. Zo kun je mails persoonlijker maken én is de kans groter dat ze klanten aantrekken.

Online vindbaarheid

Als mensen op zoek gaan naar een zorgspecialist in de buurt is het belangrijk dat ze jou vinden, en niet naar een ander bedrijf toe gaan. Teksten op je website moeten zowel de klant informeren over jouw methode als activeren om naar jou toe te komen. Daarnaast zorgen leuke, makkelijk leesbare teksten op je website voor een hogere positie in Google. Zo krijg je dus ook meer mensen naar jouw website, en meer klanten in jouw kliniek!

Klantcontact en loyaliteit

Als therapeut wil je de problemen van je klanten het liefst verhelpen. Maar dit lukt vaak niet met één behandeling. Tot je patiënt helemaal genezen is wil je dat patiënten naar jou terug blijven komen. Contact houden met bestaande klanten zal je bedrijf niet doen groeien, maar zorgt er wel voor dat je klanten tevreden zijn. En dat is minstens zo belangrijk.

Marketing op maat

Radixize biedt een 2-jarig programma aan waarin ik met jou werk aan het opstellen en uitvoeren van een marketingplan. Het begint met een intakegesprek waarbij ik vooral veel wil weten over jou en je bedrijf, en hoe jij je wil profileren. Na de intake maak ik een plan, waarna we afspreken wat je zelf kan uitvoeren en waar ik je bij kan helpen. Marketing op maat zorgt ervoor dat je bedrijf precies de mensen gaat bereiken die je met jouw bedrijf wil helpen. Na deze twee jaar is marketing ook voor jou geen vraagstuk meer.

Over mij

Ondernemerschap zit in mijn bloed. Zelf heb ik Marketing Creator opgezet om ondernemers in Automotive en techniek te kunnen helpen, waarna ik Radixize startte om mijn kennis ook met zorgprofessionals te kunnen delen. Ik lever maatwerk helemaal gericht op jouw bedrijf. Ik adviseer over praktische zaken, bruikbare technieken en het managen van de verschillende taken. Jij hoeft je hier dan minder druk om te maken, en kan je lekker focussen op het helpen van jouw cliënten. Want daar doe je het immers allemaal voor.

Meer weten?

Radixize is de professionele praktijk en marketingondersteuning voor therapeuten, gezondheidscentra en samenwerkende therapeuten. Vanuit een online én offline marketing aanpak heeft Radixize het doel om de praktijken van therapeuten te laten groeien en hiervoor wordt eerst gezocht naar het onderscheidend vermogen van de therapeuten-praktijk en welke communicatie daarbij passend is.

Radixize
Rosa Spierstraat 17 | 2162 JT Lisse | 06-25443013 |
[email protected] | www.radixize.com
Deel dit artikel