mindfulness

Wat kan mindfulness voor jou doen?

17 december 2017
501
507
2

Kinderen zijn individuen die iedere dag een stukje zelfstandiger worden, maar tegelijkertijd begeleiding en sturing nodig hebben. Als ouder of leerkracht heb je hierin een belangrijke rol, die je zo goed mogelijk wilt vervullen. Hoe combineer je dit met alle andere taken die van jou verwacht worden?

Druk, druk, druk

Als moeder weet je uit ervaring hoe druk het leven kan zijn. Je gezin staat op nummer één, maar je wilt ook hogerop komen in je werk en die pas bemachtigde functie zo succesvol mogelijk uitvoeren. Daarnaast zou je vaker je vrienden willen zien. Oh ja, en ergens in de verte is er ook nog een wens om meer te gaan sporten. Maar waar haal je de tijd vandaan? Soms heb je geen idee hoe je alles in een week moet proppen en dat kan je best wanhopig maken.

Geen me-time

Ook leerkrachten hebben te maken met een hoge werkdruk en met het vervullen van allerlei taken en verwachtingen. Sterker nog, veel leerkrachten zijn óók moeder. Omdat er vaak te weinig tijd is om alle kinderen aandacht te geven, huiswerk na te kijken en lessen voor te bereiden, doen veel leerkrachten dit in hun eigen tijd. Met alle gevolgen van dien. Want waar blijft er dan nog tijd over voor ontspanning en me-time?

Hier en nu

Wendy Bakker van Mindfulness in Hoorn [red.]: ‘Om beter te leren omgaan met alle drukte en verantwoordelijkheden in jouw leven, is mindfulness een goed idee. Mindfulness staat voor het reduceren van stress en leven in het hier en nu. De cursus mindfulness is erg geschikt voor moeders en leerkrachten, duurt acht weken en heeft positieve effecten op jouw leven. Je zit beter in je vel en voelt je meer tevreden over jezelf, je hebt meer compassie voor jezelf en anderen en je hebt meer zelfvertrouwen. Bovendien krijg je handvatten waarmee je een meer ontspannen leven kunt creëren.’

Stabiel

Sandra, deelnememer mindfulness-cursus : ‘Ik heb de cursus gedaan en er veel aan gehad. De cursus heeft me geholpen om meer in het hier en nu te zijn en me minder snel te verliezen in drukte en stress. Ik voel me stabieler en meer in balans.

Situaties overzien

‘Waar ik me mezelf vroeger verloor in mijn gepieker, kan ik nu bij mezelf wat sneller de handrem aantrekken. Hierdoor kan ik vervelende situaties wat beter overzien. Wendy heeft een losse stijl van lesgeven, waarbij er veel ruimte is voor het delen van ervaringen. Ik vond dat heel erg prettig!

Tips!

‘De cursus gaat verder dan de standaard mindfulness-cursussen. Er worden ook tips gegeven voor je persoonlijke ontwikkeling. Geen strenge opdrachten voor thuis, maar lekker vrij en ontspannen. Ik ben zo enthousiast dat ik me al weer heb ingeschreven voor de volgende cursus, dus dat zegt genoeg.’

Meer weten?

Bij Mindfulness in Hoorn kan je terecht voor mindfulness cursussen die gericht zijn op depressie, angst, rouw, een burn-out of overspannenheid.

Mindfulness in Hoorn
De Factorij 16D | 1689 AL Zwaag | 06-24542922 |
[email protected] | www.mindfulness-in-hoorn.nl
Deel dit artikel