herstel

Zelf meewerken aan je herstel

21 augustus 2018
480
480
0

Wanneer je te maken hebt met een ernstige ziekte, staat alles in het teken van het aanpakken ervan. Je hebt dan wellicht de neiging om alles over je heen te laten komen. Maar wat je mogelijk niet te horen krijgt, is dat je zelf een behoorlijk bijdrage kunt leveren aan het verbeteren van je gezondheid. En het is belangrijk om te blijven investeren daarin, ook als je ziek bent.

Herstel bevorderen

Behandelingen van de reguliere geneeskunde zijn erop gericht om het probleem, de ziekte, op te lossen door middel van bijvoorbeeld een operatie en/of medicijnen. Aanvullend zijn er echter allerlei mogelijkheden om ervoor te zorgen dat je je eigen herstel bevordert en dat de kans op een terugkeer van de ziekte afneemt.

Balans

Goede voeding is essentieel, en het is daarbij belangrijk dat je tijdens je herstel voldoende, en de juiste, vitaminen en mineralen binnenkrijgt en je immuunsysteem versterkt. Krijg je bijvoorbeeld niet genoeg omega-3 (onder andere door vis te eten) en een teveel aan omega-6 (onder andere door vlees te eten) binnen, dan loop je het risico op een laaggradige ontsteking, wat kan leiden tot tal van klachten.

Preventief

Langdurige laaggradige ontsteking is ondermijnend voor de gezondheid en kan een voorbode worden van de ontwikkeling van kanker, hart- en vaatziekten, diabetes en obesitas. Wil je ook preventief aan je gezondheid werken en inzicht in je omega-3- en -6-balans? Met een labtest in Body-Pitstop krijg je inzicht in je gezondheid. Je krijgt de juiste oplossing aangereikt.

Gezond gewicht

Na 4 maanden wordt opnieuw getest of de verbetering afdoende is. Ondertussen ga je je ook veel beter voelen! Je krijgt meer helderheid, focus, daadkracht en balans, en bent onderweg naar een gezond gewicht. Daardoor krijg je meer zin in bewegen en wordt het gemakkelijker om een gezonde levensstijl aan te nemen.

Tip! Groene smoothies

Als je aan het herstellen bent van een zware ziekte, is het goed om smoothies te drinken. Met name smoothies van groenten zijn prima. Deze bevatten veel stoffen die bevorderlijk zijn voor het afvoeren van de gifstoffen uit het lichaam die vrijkomen bij chemobehandelingen bij kanker, en de gifstoffen van medicijnen. Ook is het belangrijk om voldoende water te drinken en op te passen met alcohol. Alcohol is namelijk belastend voor het lichaam.

Tip! Inspanning en ontspanning

Zorg dat je genoeg lichaamsbeweging krijgt, door bijvoorbeeld te gaan wandelen. Wissel dat af door te ontspannen, zodat je de emoties die gepaard gaan met de ziekte kunt verwerken. Dat zou je bijvoorbeeld kunnen doen door aan yoga of meditatie te gaan doen.

Meer weten?

Bij Body-Pitstop ben je aan het juiste adres voor bio-resonantie en labonderzoeken. Eigenaresse Elvira Zwanikken helpt je om inzicht te krijgen in de connectie tussen je lichaam, gedachten en emoties.

Body-Pitstop
Zeverijnstraat 6 | 1216 GK Hilversum | 035-7602260 |
vitality@body-pitstop.com | www.body-pitstop.com
Deel dit artikel